czwartek, 21 kwietnia 2016

Błyskawiczny Przepyszny Placek z Jagodami i Kruszonką

 
Uwielbiam ciasta i słodycze, przede wszystkim jeść :) Na co dzień mało mam czasu więc wynajduję przepisy na ciasta szybkie, zdrowe i oczywiście smaczne. Niestety z moimi problemami z żołądkiem staram się nie kupować ciast z cukierni. Zatem żeby uradować podniebienie musze je sobie upiec. W internecie znalazłam przepis, który po małym zmodyfikowaniu pokochałam całkowicie.
 
Teraz jak się spieszę to sięgam po ten przepis.
 
Podaję przepis:
Ciasto
3 szklanki mąki
8 jaj
12 łyżek oleju
1 szklanka cukru
4 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
80 dag jagód  lub innych owoców ( o tej porze mrożonych)
Opakowanie skórki od pomarańczy
Cukier puder do posypania
 
Kruszonka

 
180 g mąki pszennej
100 g cukru
Cukier waniliowy
1/2 kostki roztopionego masła
 
 
Jajka ubić, ja to robię w kuchennym robocie, dosypuję cukier, oraz cukier waniliowy. Do jaj wlać olej i wymieszać. Z ciastem połączyć mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto wlać do wyłożonej pergaminem formy. Moja foremka ma 24cm x 40 cm. Na wierz wsypać owoce.
 
Kruszonkę robię w następujący sposób:
Do roztopionego masła dodaję pomieszaną mąkę z cukrem i dokładnie mieszam. Tak przygotowaną kruszonkę rozkładam równomiernie na cieście.
Na sam koniec rozsypuję skórkę z pomarańczy.
 
Ciasto piekę w nagrzanym piekarniku w temperaturze 190-200 stopni przez ok 40min. 
 

To ciasto jeszcze nigdy mnie nie zawiodło i wszyscy domownicy chętnie po niego sięgają :)

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do spróbowania tego wypróbowanego przepisu.

6 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda bardzo apetycznie:)))a przepis nie jet skomplikowany:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wlasnie zrobilam ciasto I juz byla degustacja,PYCHA to malo powiedziane.Dzieki za przepis,bedzie czestym gosciem na naszym stole.
    Serdecznie pozdrawiam Ella

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się że ciasto przypadło do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz zabieram się za to ciasto od wczoraj kusi mnie swoim wyglądem. ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Placek wygląda na pyszny, z pewnością go wypróbuje. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń