wtorek, 12 września 2017

Jesienna łąka preriowa

Każdy chciałby mieć piękny ogród, kolorowe rabaty od wiosny do jesieni. Najlepiej bez większej pracy, aby mieć więcej czasu na odpoczynek i radosne spotkania z przyjaciółmi.
Rabaty preriowe spełniają te wymagania. Odpowiednie zestawienie bylin, traw ozdobnych, krzewów i kwiatów jednorocznych sprawi, że nasz ogród zaciekawi niejedno stworzenie.
Ogród preriowy potrzebuje przeciętnej ogrodowej ziemi, niezalewanej w okresie wiosennym.
Wybierz niezawodne trawy. Sprawdzą się trzcinniki 'Carl Foerster', 'Overdam', krótkowłosy, miskanty, śmiałki darniowe, trzęślice.
U mnie najlepiej sprawdzają się byliny takie jak: rudbekie, jeżówki, przetaczniki, astry jesienne, kłosowce, czyśćce, liatry, rozchodniki a nawet żurawki.
Miejscami rozsiewają się werbeny patagońskie, lwie paszcze, tytoń, łoboda purpurowa. 

Te nasadzenia tak bardzo przypadły mi do gustu, że planuję je powiększyć.
Napiszcie co sądzicie o takim naturalistycznym podejściu do rabaty? 
 








Pozdrawiam serdecznie

9 komentarzy:

  1. Przeslicznie! widzialam takie laki na wielu rabatach...w Londynie, w Salzburgu...taki trend, ktory mnie sie bardzo podoba. Pozdrawiamm serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażynko :) Miałam nadzieję że mnie odwiedzisz w tym roku.

      Usuń
  2. Pięknie to wygląda! Te rośliny są bardzo śliczne i wygląda jak prawdziwa dzika łąka. Pewnie sporo pracy trzeba było w to włożyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie widać, że całkiem sporo pracy zostało włożone w tą łąkę i wygląda ona obłędnie. Ja teraz chcę sobie kupić dobrą pompę do nawodnień i jak czytałam na stronie https://wbudowie.pl/jaka-pompe-do-nawodnien-wybrac to nawet chyba już wiem jaką wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia i ogród. Oczywiście to zasługa właściciela, taki ogród trzeba bardzo dopilnować aby właśnie tak wyglądał. Tylko można powiedzieć - brawo! Oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie bardzo ładnie to wygląda i ja jestem zdania, że również niezwykle ciekawą opcją jest to aby wiedzieć dokładnie gdzie szukać ładnych mebli na taras. Z tego co mi wiadomo to na pewno w sklepie https://ogrodolandia.pl/meble-na-taras takiego rodzaju rzeczy znajdziemy bez problemów.

    OdpowiedzUsuń