sobota, 30 kwietnia 2016

Roślinni Sprzymierzeńcy czyli Rośliny które Odstraszają Szkodniki



Mieć piękne i zdrowe rośliny to marzenie każdego miłośnika ogrodów. Móc się nimi cieszyć o każdej porze dnia i nocy to prawdziwe szczęście. Niestety wszyscy wiemy, że nie jest to łatwe. Wiele roślin takich jak róże, krzewy i drzewa owocowe, lub warzywa co roku są atakowane przez różne szkodniki, które potrafią oszpecić, lub nawet zniszczyć całą roślinę, jak również plony owoców i warzyw. Nie każdy lubi, bądź chce używać opryski chemiczne. Na szczęście są rośliny, których towarzystwo nie jest lubiane przez te paskudne stworzonka.
Osobiście wypróbowałam lawendę, blisko miejsc wypoczynku. Komarów i much było rzeczywiście niewiele. Aksamitkę posadziłam blisko róż i zaobserwowałam nieliczne mszyce, a nie inwazję jak to bywało wcześniej. Cebulę sadzę blisko marchwi i nie mam problemów z połyśnicą.
Poszperałam i przygotowałam listę najczęstszych szkodników i ich naturalnych odstraszaczy.



  • W przypadku nasturcji małe sprostowanie. Mszyce ją uwielbiają :) przez co sąsiadujące z nią rośliny nie są atakowane, bo nasturcja bardziej im smakuje.  

Jakie są wasze doświadczenia z roślinnymi sprzymierzeńcami w walce ze szkodnikami
 
Mam nadzieję, że to obrazkowe zestawienie pomoże w zaplanowaniu roślinnością rabat, sadów, oraz warzywników i miejsc relaksu, aby szkodniki omijały Wasze ogrody szerokim łukiem :)

Pozdrawiam słonecznie

3 komentarze:

  1. I bielinek też uwielbia nasturcję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Są i sprzymierzeńcy i przeciwnie. Dlatego trzeba mieć środki ochrony roślin i dbać
    o naszych zielonych ulubieńców. W sklepie https://florexpol.eu/ można znaleźć szeroki wybór produktów ochronnych

    OdpowiedzUsuń