piątek, 16 marca 2018

Szyszki Sosnowe nie Tylko na Święta

Szyszki sosny czarnej i świerkowe to doskonały materiał na naturalne dekoracje. A właśnie takie obecnie są często poszukiwane. Pięknie prezentują się w drewnianych domach, agroturystykach i pensjonatach. Świadczą o naszym zamiłowaniu do przyrody i skąd pochodzimy. Zgodnie z maksymą 'Świat to ogród, w którym zamieszkaliśmy' lubimy wracać do źródeł. 

Przygotowałam dla Was kilka pomysłów na rękodzieło, dla dorosłych i dla dzieci. Żeby wykonać coś podobnego przydadzą się piłka do drewna lub wyrzynarka na brzeszczot, kombinerki, klej. 



Moja sosna wyprodukowała w zeszłym roku ogromne ilości szyszek. Stąd prognozy na tą zimę... miała być wyjątkowo długa i surowa. Rezultat? zima była jedną z łagodniejszych :)
 Obrazek z szyszkowych kwiatuszków. Kwiatki są zrobione z drobnych łusek, przyklejonych na wyciętych z filcu kółeczkach. Środek to drewniany koralik. Kilka 'kwiatków' to drobniutkie szyszki wolno rosnącego, niewielkich rozmiarów świerku ( niestety nie znam odmiany) przyklejone w całości. Oczywiście kwiatki malowałam, zanim przykleiłam do deseczki :)


Wianek wiosenny. Zawiśnie na drzwiach wejściowych, z nastaniem wiosny. Szyszeczki cięłam na pół i usuwałam część łusek. Niektóre kwiatki to spodnia część szyszki.  Przyklejone są do bazy wianka, który uplotłam z wikliny i nawinęłam pędy winobluszczu. To naprawdę solidny wianek o średnicy ok 0,5m. 
 Dekoracja w stylu dziecięcym. Sowa i indyk powstał z drewnianych krążków. Zajączek od tyły połączył drewniany patyczek po lodach. Fantazja tego typu jest nieskończona i można razem z pociechą wyczarować wiele żyjątek i zabawek.

Kwiatki na jutowa choinkę powstały w podobny sposób jak te z obrazka.


 Wianuszki z przyklejonych podstaw szyszek, na wyciętej w okrąg płycie mdf, pomalowanej na brąz.


Ten wianek to połówki szyszek z jej szczytowej części. Przyklejone na krążek styropianu, okręcony paskiem tkaniny jutowej.

Kula styropianowa pomalowana na brąz z przyklejonymi szyszkami i bombkami. Ustawiona w doniczce. 

Choineczka z szyszek świerku, przyklejonych na styropianowy stożek. 
Mam nadzieję, że spodobały się Wam przygotowane przeze mnie dekoracje. Jak widać szyszki są fajną ozdobą nie tylko na zimową porę roku, chociaż najczęściej z tym nam się kojarzą.

Pozdrawiam wszystkich życzliwych miłośników sielskich klimatów.

2 komentarze:

  1. Wykorzystałaś szyszki w przepiękny sposób:)))fantastycznie!!!pozdrawiam serdeczni:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukaliśmy wcześniej, pomyśleliśmy, zastanawialiśmy się nad firmą, która dobrze posprząta dom, od razu, a nie częściowo, jak to się zwykle robi!
    Czytałem recenzje, wydawało mi się, że powstały na prośbę, bo często się o to pyta, ale jak się okazało, to chyba wciąż prawdziwe recenzje! Ponieważ ja jako dziewczynka-mama jestem wdzięczna za to, że po powrocie ze szpitala z dzieckiem dom był czysty i czysty !!! Dziękuję Ci bardzo!!! Skontaktujemy się z Tobą ponownie jednoznacznie. Firma Waga to zbawienie, gdy jesteś kompletnie zmęczony i nie masz siły, aby wszystko od razu nabrało doskonałej formy https://otomistrz.pl/sprzatanie-biur/zielona-gora/!

    OdpowiedzUsuń