wtorek, 20 lutego 2018

Zielone Drzewko z Bibuły


W sielskich izbach często robiono dekoracje z bibuły. Była tania, ogólnie dostępna i zrobione kolorowe przedmioty pięknie rozweselały długie, smutne, zimowe dni w wiejskich domostwach.
Co prawda mój pokój jest już wystarczająco kolorowy, ale w jednym rogu pokoju brakowało mi czegoś zielonego. Wymyśliłam drzewko, które przypomina strzyżone drzewko np. bukszpanu. Takie drzewko to częsty element ozdobny w wiejskich domach angielskich. U mnie występuje w dwóch postaciach: malowanej i z bibuły.
Pokażę Wam jak zrobiłam drzewko z bibuły.
Potrzebne będą: brązowa i zielona bibuła w dwóch odcieniach, bambusowy kijek, drucik, terakotowa doniczka, gąbka florystyczna, mech, oraz klej.
Bibułę pocięłam w trzech różnych długościach, aby moje zielone pompony różniły się wielkością na drzewku. Rozcięłam zrolowaną bibułę wzdłuż jednego boku.

 Następnie poprzekładałam warstwami oba zielone kolory bibuły.
 Zwinęłam bibułę w harmonijkę i nożyczkami wycięłam małe trójkąty po obu stronach. W ten sposób pompony będą się ładniej układały.
 Przez środek zakręciłam drucik.
 Nacięłam brzegi harmoniki, tak żeby przypominały kształtem listek.

 Następnie warstwa po warstwie odginałam bibułę tak jak to pokazałam we wpisie Pająk z bibuły czyli Wiejski Żyrandol na Ludowo.
Każda warstwa mojego drzewka to dwa przyklejone do siebie i do tyczki pompony. 
Bambusową tyczkę owinęłam brązową bibułą, zabezpieczając brzegi klejem.
Pompony przyklejałam po obu stronach tyczki i każdą warstwę zostawiałam na chwilę, żeby dobrze klej zastygł.
Do doniczki wycięłam kawałek gąbki florystycznej i przykleiłam ją od spodu.
Następnie w sam środek, pionowo w gąbkę włożyłam uformowane już całe drzewko. Dolną część kijka posmarował klejem, żeby całość była jeszcze bardziej stabilna.
Drzewko gotowe :)



Napiszcie czy podoba Wam się takie bibułkowe drzewko.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających :)

3 komentarze:

  1. Ach ta Twoja izba coraz to piękniejsza:)))drzewko fajne:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak u ciebie piękny i klimatycznie a drzewko zeszło rewelacyjnie Pozdrawiam i życzę przyjemnego dnia

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń